FAQ

  • Hur levereras utrustningen?
    • Utrustningen skickas med DHL och levereras till ett service point (utlämningsställe) som är geografiskt nära den address som du angav vid betalningen.
  • När får jag utrustningen levererad?
    • Utrustningen levereras till ett DHL service point senast dagen innan det startdatumet som du angett vid bokningen.
  • Vad händer om jag skickar tillbaks utrustningen senare än slutdatumet?
    • Om du inte skickat tillbaks utrustningen senast slutdatumet anses återlämningen vara försenad. En förseningsavgift kommer då att debiteras per försenat dygn.
  • Vad händer om utrustningen går sönder?
    • Om det uppkommit skador av utrustning utöver vanligt slitage så kommer GearRentle att fakturera dig som kund kostnaden för reparation eller ersättning utav utrustningen. Mer om detta finnes i våra villkor: http://www.gearrentle.se/villkor/
  • Vad är villkoren?
    • Våra villkor är framlagda här och inkluderar bland annat policy för förlorad eller trasig utrustning och avbokningsregler.